Италијански историчар тврди дека го лоцирал вистинскиот мост кој е насликан на култната „Мона Лиза“


Кој ќе тепа на Ел Класико!? ↓↓↓


Уметничката слика „Мона Лиза“ на легендарниот италијански ренесансе сликар, скулптор, инженер и архитект, Леонардо Да Винчи, важи за едно од најпознатите уметнички дела во светот, познато по својата слоевита и комплексна убавина, како и по мистеријата околу идентитетот на моделот и локацијата насликана зад неа.

Извор на дебата со векови, селото Понте Буриано, предградие на Арецо во регионот Тоскана во Италија, е толку убедено дека мостот зад Мона Лиза е Понте Буриано што го направија клучна карактеристика на нивната локална туристичка кампања за добредојде во селото.

Но сега, како што пренесува Си-Ен-Ен, историчарот Силвано Винчети вели дека мостот зад Мона Лиза е всушност мостот Ромито во блискиот тоскански град Латерина.

„Карактеристичната форма на реката Арно долж тој дел од територијата одговара на она што Леонардо го прикажал во пејзажот лево од жената прикажана на познатата слика“, рече Винчети на конференцијата за медиуми во Асоцијацијата за странски печат во Рим.

Винчети направи и виртуелна реконструкција на мостот за да ги прикаже сличностите и црташе на документи од државниот архив во Фиренца.

„Мона Лиза“ е насликана во почетокот на 16 век.

Помеѓу 1501 и 1503 година Да Винчи живеел со кардиналот Чезаре Борџија во близина на Латерина, открил Винчети. Мостот бил во употреба и имал четири лакови – како што е прикажано во уметничкото дело.

Од друга страна, мостот Буриано има шест сводови, рече Винчети, а Понте Бобио, мост во Пјаченца за кој некои велат дека е претставен на сликата, има повеќе од шест сводови.

Мостот Ромито ги поврзува Арецо, Фиезоле и Фиренца, но сега е во урнатини. Винчети рече дека ги проучувал сликите од бреговите на реките, урнатините и фотографиите со дронови со текот на годините за да утврди дека „етрурско-римскиот мост Ромито е непогрешливо“ оној во позадина.

Градоначалничката на Латерина, Симона Нери, исто така присуствуваше на прес-конференцијата и е возбудена поради можноста мостот да донесе туристи во нивниот град со 3.500 жители.

„Навистина се надеваме дека оваа прекрасна вест ќе ги заинтригира и фасцинира домашните и странските туристи, со сознанието дека ќе биде одлична можност за рестартирање на туризмот на нашата територија на кој ќе можеме многу да работиме почнувајќи од натуралистичко, културно и монументално вреднување. Треба да се обидеме да го заштитиме она што остана од мостот, за што ќе бидат потребни финансиски средства“, рече Нери, истакнувајќи дека има достапни средства за повеќето области поврзани со Да Винчи и другите господари.

Ќе има одредено ривалство, ќе треба да поставиме и постер, додаде таа.

Ремек-делото на Да Винчи од 16 век сега е сместено во Лувр во Париз, каде што секоја година го гледаат милиони посетители. Но, експертите велат дека „Мона Лиза“ својата глобална слава ја должи на фактот што беше украдена од галеријата од италијанскиот мајстор Винченцо Перуџа во 1911 година, а не на каква било уметничка сингуларност.

„Да беше украдено друго од делата на Леонардо, тогаш тоа ќе беше најпознатото дело на светот – не „Мона Лиза““, Ноа Чарни, професор по историја на уметност и автор на „Кражбите на Мона Лиза“. “, рече во 2013 година, кога беа одбележани 100 години од кога беше пронајдена сликата.

„Немаше ништо што навистина го разликуваше само по себе, освен што беше многу добро дело на многу познат уметник – тоа се додека не беше украдено“, додаде тој. „Кражбата е она што навистина ја зголеми нејзината привлечност и го направи познато име“.

Извор: Окно